Stránky

utorok 1. augusta 2023

Môj júl

Vitajte v mojom júli :) Vonku bolo teplo, v záhradke všetko rástlo a my sme v rámci dovolenky trocha putovali Slovenskom.Tak poďte sa pozrieť:

KNIHY

Je zaujímavé, že som prešla na e-knihy tak rýchlo a jednoducho. Myslela som si, že mi to bude trvať dlhšie a budem bojovať za klasickú listovú knihu, ale ani nie.

Tento mesiac som prečítala tieto knihy:

Od mojej obľúbenej slovenskej spisovateľky Hajdukovej to bola kniha Dorianova kliatba. Kniha má 248 strán, a prečítala som ju za dva dni ako nič. Čítala sa skvelo a každou stranou to bolo zaujímavejšie!


Od tohto spisovateľa som čítala knihy prvýkrát - Keith Albow - a boli to hneď dve knihy: Psychopat a Nutkáni. Názvy sú strašidelné, ale kto sa rád "bojí" a číta rád detektívky, tak odporúčam. Mám ešte dve od tohto autora, tak sa na ne teším!



ZÁHRADA

V záhrade to krásne kvitne a rastie. Mám veľkú radosť z mojej kvetinkovej okrasnej záhradky...ktorú postupne vysádzam novými kvietkami.


Môj najnovší prírastok k jazierku je tento mlyn. Kúpili sme si ho cestou domov z výletu.


Ďalšie dva prírastky sú tieto dve žabky. Dostali sme ich darom od milej návštevy, ktorá u nás bola v jeden horúci júlový deň.


V úžitkovej záhrade to tiež rastie. Tam to už nestíham fotiť :) lebo spracúvam plody svojej práce. Tento rok zaváram hlavne paradajkovú šťavu a paradajkový pretlak. Našla som skvelý postup na ten pretlak...a tak keď si nazbieram paradajky...robím ho, lebo je skvelý. Recept nájdete TU.

VARENIE/PEČENIE

Som absolútne hrozná, ale nefotím tieto "jedlové" záležitosti. Vždy si na to spomeniem, keď už mám plné bruško :D Nie som z tej generácie, kde sa jedlo najprv odfotí a šupne na internet :) Aspoň takto dve mňamky vám ukážem. 
Prvá je pizza, ktorú sme robili na grile. Kúpili sme kameň, na ktorom sa to upieklo šup-šup. Pizza bola samozrejme vynikajúca.


Druhé papo bol obedík z cukety... tá teraz rastie jak divá :) Niekde na nete som našla toto prevedenie. Je to veľmi jednoduché. Cukinu som umyla a pozdĺž nakrájala na tenké pásiky. Na každý pásik som dala prošúto a syr Feta alebo iný syr tohto typu. Zabalila som to a navliekla na špajľu. Na panvici opiekla a na tanieri zjedla :D Nesolila som to, lebo ten syr bol dostatočne slaný. Len som to na povrchu okorenila čiernym korením.


VÝLET

Cez dovolenku sme boli na pár výletoch po Slovensku. Jeden z výletov viedol do krásneho arboréta Mlyňany. Ani sme ho nestihli pozrieť celé, takže ešte sa tam určite vrátime.


Nakukli sme aj do Banskej Bystrici, ale škoda, že to bolo v pondelok. Všetky múzea, ktoré sme si mohli pozrieť boli zavreté :( Tak sme aspoň chvíľku strávili na námestí, dali sme si kávičku a potom obed.


A za zmienku stojí určite aj návšteva - Múzeum liptovskej dediny Pribylina. Napriek tomu, že bol pondelok, bolo múzeum otvorené a super bolo, že to bolo aj s výkladom, takže sme sa aj priučili :)




Je sice júl, ale ja už som začala nakupovať vianočné papiere a tvoriť vianočné pohľadnice a iné dekorácie. Je to šialenosť, ale aby som všetko postíhala, tak musím ... 
Tu je ukážka dvoch typov adentného kalendára, ktoré som lepila až som mala celé ruky od lepidla :D



A to je z môjho júla všetko. Dúfam, že ste prežili aj vy krásny mesiac. A už sa teším na august.

Zuzana

2 komentáre:

  1. Zuzka, mala si krásny a bohatý júl!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zuzko, moc ráda jsem se podívala na tvůj červenec. Krásná zahrada, ta levandulová cesta je nádherná! S focením jídla jsem na tom hodně podobně :o) Podobní cuketové rolky jsem taky dělala, fotky nejsou :o)
    Pribylině jsem byla, slovenská příroda je nádherná. A ten kalendář... ach!
    Měj hezký srpen!
    Pa, Helena

    OdpovedaťOdstrániť