Stránky

piatok 9. novembra 2018

Gélová podložka časť 2

V minulom článku som vám ukázala základný postup používania gelovej podložky. Dnes vám ukážem ďalšiu fintu fň.

Miesto rôznych pomôcok na vytváranie vzorov budeme používať časopisy – resp. Ich jednotlivé stránky.


Tu je základ čo sa dnes bude používať – gelli plate, farby a valček.


Z časopisov si vyberte stránky, ktoré by ste si chceli preniesť na papier.


Na podložku si naneste farbu. Najlepšia je čierna, ale môžete použiť aj inú farbu ako napr. červenú, ružovú...nech je jednoducho tmavšia tá farba.


Potom na ňu položte stránku z časopisu. Ak je stránka menšia ako podložka, tak na ňu položte ešte klasický biely papier, aby ste sa nezašpinili, keď budete dlaňami trieť o povrch. Ak by ste mali stránku rovnako veľkú, biely papier už netreba. Dlaňami šúchajte po povrchu – opäť nie silno, ale tak primeraným tlakom akoby ste povrch hladkali.


A dajte dole biely papier, ak ste dali, a aj stránku časopisu. Mali by ste mať odtlačený obrázok na podložke.


TIP: Ak  obrázok nebude na podložke, nezúfajte...skúste postup opakovať. Ale už z iným obrázkom. Nie s tým, ktorý ste už použili, pretože ten už je celý čierny z použitej farby.
Skúste dať  viac farby, alebo menej...podľa toho koľko ste ho na predchádzajúcej stránke použili. Nebojte sa, ani mne to nevychádza ... tiež experimentujem. Napr. som zistila, že pri niektorých časopisoch mi to vôbec nejde. Asi používajú iný atrament alebo inú technológiu tlače.

A teraz je potrebné nechať celý obrázok poriadne preschnúť. Netrvá to dlho, nebojte, ale keby ste na nezaschnutú farbu teraz dali ďalšiu farbu, celé sa vám to rozmaže. Takže pekne treba počkať.


Keď farba uschne, dáme na ňu farbu. Ja som tentokrát použila bielu. Ale môže dať akúkoľvek...červenú, zelenú, modrú...môžete kombinovať farby...aj dve, tri. Podstatné však je, že tej farby treba dať trocha ...naozaj len trocha. A valčekom ju nanesieme po celom povrchu.



Vidíte, je to až priesvitné. A teraz na to dajte výkres. A pošúchajte dlaňami po výkrese. Oddelte výkres od podložky a tadaaa obrázok je na svete.


Ako som spomínala používajú sa tmavšie odtiene farieb...pri prvom som použila čiernu, pri tejto druhej som použila červenú ako základnú a rovnako vrchnú farbu po zaschnutí prvej som použila bielu.



Okrem časopisov sa dajú využiť napr. aj notové stránky. Tu som použila oranžovú podkladovú farbu a po zaschnutí som naniesla opäť bielu farbu.



Tak sme si vyrobili krásne stránky, na ktorých je odtlačená stránka časopisu.


Ja som si urobila z takýchto stránok zošit, ktorý používam na ďalšie tvorenie – art journal. 





Použitý materiál:


V poslednom článku, v tretej časti vám ukážem úplnú parádu... :)
Tešte sa :)

2 komentáre: