Stránky

sobota 18. novembra 2017

Lepidlové ozdoby

Ahojte, objavila som Ameriku!

A chcem sa podeliť s vami o tejto Amerike :) A možno to aj poznáte, ale pre mňa to bola obrovská novinka :) A prekvapenie, ako to celé parádne funguje! Tak možno vás tento nápad poteší, tak ako potešil mňa.

Celé to začalo s tým, že som doma nemala odľahčenú  samotvrdnúcu hmotu a potrebovala som nejakú alternatívu. A na youtube som našla nespočetné množstvo videí s týmto bombastickým nápadom.

Čo vám k tomu stačí? Lepiaca pištoľ a jej náplne + silikónová forma. A môže začať zábava!! :)

1. Zohrejte si poriadne lepiacu pištoľ s náplňou 
2. Vezmite silikónovú formu a náplň lepidla vtláčajte to formy (1)
3. Nechajte poriadne preschnúť (2)
4. Vyberte z formy hotový výrobok.
5. Obstrihajte okraje nožničkami a upravte pekne všetky strany
6. Nafarbite podľa vlastného uváženia

TIPY:
1 – nebojte sa lepidlo vtláčať poriadne do každej medzierky a priehlbinky. Čim hlbšie vnoríte hrot pištole do silikónovej formy, tým bude výsledný efekt krajší, čistejší a rovnejší. Ak sa vám urobia vo vnútri bublinky vôbec to nevadí, aj tak sa to bude farbiť a nebude to vidieť.

2 – Poriadne preschnúť znamená poriadne preschnúť! Nebuďte netrpezlivé a počkajte si .... ja som raz nevydržala a mohla som svoj výtvor vyhodiť...Najlepšie je keď si medzi tým urobíte kávu, zamiešate obed, polejete kvety :) čokoľvek čo vás zamestná a nebude vás to dráždiť, aby ste to vybrali z tej silikónovej formy.

Upozornenie:
Treba si dávať veľký pozor, aby ste sa nepopálili, lepidlo je v tomto množstve veľmi horúce. 
Nepoužívajte horúce lepidlo na iné formy, okrem silikónových, napr. plastových...môžu sa prepáliť!

Farbenie
Ja som každú jednu „lepidlovú“ ozdobu natrela čiernym alebo bielym gessom. To preto, aby použité farby dobre držali. A použila som práškové farby Pixie powder, Distress Paint a Distress Stain.

Výhoda
Tieto ozdoby majú veľkú výhodu. Sú ľahké a nerozbitné! Dajú sa použiť na vaše rôzne projekty. Či to budú pohľadnice, mixed media projekty, albumy alebo naše obľúbené ATC. 

Obrázkový postup:

Naplnený silikón lepiacou hmotou:


Preschnutá hmota v čistom stave:


Hmota natretá bielym alebo čiernym gessom:


Použité spomínané farby v práškovom alebo tekutom stave:


Hotové ATC:





Tak ako, vyskúšate?

Zuzana

3 komentáre:

  1. No toto, čo ty dokážeš vytvoriť obyčajnou pištoľou! Zas to je o fantázii!
    pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásne, nápadité a vo finále super...Apropo, čo je to ten gess a kde ho zoženiem? Nemôže sa to napr. nastriekať farbou?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Adka, gesso je je husté akrylové krycie médium..v skratke, aby dobre drzali a ukazali farby, ktore na to nanesies. Ak by si natrela len farbu, neukaze to tak pekne. Farby v spreji som neskusala....ved vyskusaj a daj vediet ako si dopadla :) Inak gesso vies kupit v scrap obchodikoch a podla mna ho dostanes aj kamennych predajniach ktore sa specializuju na malovanie ale umelecke :)

      Odstrániť