Stránky

nedeľa 30. apríla 2017

Vytvorme si ATC, časť 3 - Farbenie

Vitajte v ďalšej časti ako si vytvoriť ATC kartičky, kde vám poviem niečo o farbení. 

Na farbenie je možné použiť:

- Gessa – čierne, biele, priesvitne
- Rôzne farby – v spreji, v tube, prášky, pasty

V predchádzajúcich častiach ste sa dozvedeli z čoho sa taká ATC kartička skladá a v ďalšej som písala o vrstvení rôznym materiálom.

Nasledujúci krok je samotné farbenie. Pred farbením často používam čierne, biele alebo priesvitné gesso. Používam ho podľa témy, nálady a hviezdnej konštalácie :) 
Gesso je krycie médium a je možné ho použiť samostatne alebo ho môžete miešať s akrylovými farbami, rôznymi pigmentovými púdrami, glitrami a tým získate zaujímavé povrchy. 

Ukážky použitia rôznej úpravy povrchov:

Použitie čierneho gessa:


 Použitie bieleho gessa:


Použitie priesvitného gessa (priesvitné gesso sa používa ak nechceme zakryť podklad a chceme, aby nám vynikol):


Ďalšia úprava základu kartičky je použitie jemného baliaceho papiera, taký ten čo sa do neho balia napr. poháre v obchodoch:




Tu som použila kuchynskú utierku...tá má vlastný vzor a tým získa kartička zaujímavý podklad:


A pristúpme k samotnému farbeniu. Ako vidieť z obrázka je možné použiť akúkoľvek farbu, ktorú doma máte. Či sú to farby v spreji, v rôznych tubách, konzistencii a odtieňov.

Ja používam najčastejšie tieto:


Na kartičku natretú čiernym gessom som použila prášky - mica powder a wax pastu.


Prvá kartička je zafarbená práškami, ktoré sa nanášajú pomocou štetca alebo špachtle - v malom množstve - a nastrieka sa na nich voda. Tá prášky zmení na tekutinu, ktorá sa horkovzdušnou pištoľou usuší.
Druhá kartička je sfarbená wax pastami. Základom tejto  pasty je včelí vosk a pomarančový olej a dodáva kovový trblietavý efekt.



Na ďalšiu kartičku som použila spreje a na povrch som použila hnedú farbu s hubkou.


Pamätáte, táto kartička bola obalená baliacim papierom. Na ten som naniesla Distress Ink farby a nastriekala som na ne vodu. Voda farby rozriedila a pekne sa roztiekla po celej kartičke.


Táto kartička bola obalená kuchynskou papierovou utierkou. Je na nej krásne vidieť vzor utierky. Natrela som ich akrylovými farbami.


Na kartičku kde som použila lep z taviacej pištole som naniesla púdre. Pomocou vody som ich "rozniesla" po celej kartičke.


Dylusions paint ranger sú krásne farby, ktoré som naniesla štetcom a potom hubkou. 

Na túto jednoduchú kartičku, ktorej základ tvorili nastrihané papiere, som naniesla pomocou šablóny modelovaciu pastu a na povrch som nasypala embosovací prášok. "Zapiekla" som to horkovzdušnou pištoľou a vznikol krásny 3D efekt. Nakoniec som celý povrch zafarbila poduškami Distress oxide.


Kto si ešte pamätá čo som použila na túto kartičku? Áno, priesvitné gesso. Preto som zvolila na zafarbenie podušky Distrees Ink. Tie dodali tomu krásny tón.


Posledná kartička, na ktorej boli nalepené papierové kvety je zafarbená farbami s hubkou a akrylovou metalickou perleťovou farbou.


Ako vidieť, na zafarbenie je možné použiť rôzne druhy farieb. Tieto je možné kombinovať, len sa toho netreba báť... :)

Nabudúce budeme ozdobovať a ukončovať celý proces tvorby.
Teší ma, že ste sa dostali až sem. Ak máte otázky, sem s nimi.

Majte sa krásne
Zuzana

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára