Stránky

nedeľa 2. októbra 2022

Môj september

Niekedy je dobre vyjsť zo svojej starej dobrej komfortnej zóny a urobiť niečo nové. Minule som našla u Aďky článok, v ktorom zhrnula svoj celý mesiac. Tak vám poviem, Aďku sledujem  už dlho, ale nikdy mi nenapadlo, že by som takýto druh článku urobila u seba. Až v ten osudný deň minulého mesiaca :) Veľmi sa mi to zapáčilo, tak som si povedala, že to skúsim. Musím sa hlavne naučiť všetko fotiť, lebo veľa vecí mi uniklo...

A hlavne...až budem staršia budem si môcť spätne pozrieť čo bolo :)

Tak tu je môj september

Kniha:

Rada chodím do knižnice, lebo doma nemám toľko priestoru, aby som si mohla dovoliť kupovať knihy... Najradšej čítam detektívky...tie úplne najviac milujem. 

Najnovší detektívny román nórskeho autora Jorn Lier Horst-a som prečítala jedným dychom..Detektív William Wisting a jeho dcéra Line opäť skvelo vyriešili smrť suseda, ktorého našli doma pred zapnutým televízorom.


Druhá kniha nebola detektívka...práve naopak, bola veľmi romantická a vtipná. Hlavná hrdinka Animant miluje knihy a preto dostala príležitosť pracovať v univerzitnej knižnici - a tam začalo jej dobrodružstvo. Odporúčam!



Záhrada:

V zásadne si kvetinovú záhradku dávam dokopy len teraz...mám ešte čo robiť, ale čokoľvek zasadím a ujme sa to, tak ma to nesmierne teší. Väčšinou si sadím trvalky, ktoré dostanem od známych alebo od susedových. Ale veľa kvetiniek, kríkov a stromov sme si aj kúpili.  Chodník od domu do záhrady mi z pravej strany lemujú levandule a z druhej strany vresy.



Táto fotografia bola vyfotená tesne pred búrkou.


Pečenie/Varenie

Veľmi chutné zemiakovové pagáčiky som jedla u svojej krstnej. Vypýtala som si recept a sama ich aj upiekla. Sú vynikajúce, takže ak by ste chceli píšem sem aj recept.


Prekladané  zemiakové pagáčiky (2 dávky):

1 kg hladkej múky
6 väčších v šupke uvarených zemiakov
250 g klasického masla 
2 vajcia
3 dcl mlieka
1 droždie
1 dcl oleja
2 lyžice soli

Urobíme si kvások a zamiešame s múkou, vajcami, soľou a olejom. Necháme vykysnúť.
Cesto rozvaľkáme a nastrúhame 1/3 masla a 2 zemiaky, ktoré sme po uvarení a vychladnutí ošúpali. Cesto prekladáme ako klasické oškvarkové pagáčiky. Necháme 30 min. odpočívať.
Toto rozvaľkanie a nastrúhanie masla zo zemiakom opakujem celkovo 3x. Po každom necháme cesto odpočívať 30 min.

Nakoniec cesto rozvaľkáme a vykrajujeme požadovanú veľkosť pagáčikov. Tie potom potrieme vajíčkom a posypeme kmínom alebo sezamom. Pečieme na 250 stupňoch do zlatova. Hneď po vybratí sa potierajú ešte olejom.

Dobrú chuť.

Výstava

V septembri sa u  nás v dedine konala výstava...každý mohol prispieť tým svojím, čo mu narástlo v záhrade, alebo čo vyrobil. Ja som prispela svojimi výrobkami.


Veľmi sa mi páčili výrobky, ktoré vytvorili deťúrence z materskej školy. Veľmi úsmevne!



A nakoniec...samé dobroty...od šikovných gazdiniek.


Mňamoty

Tieto figy sme dostali od suseda. Neboli také sladké ako prvá várka, ale boli vynikajúce!


Humor

Nejaký vtipný kolega polepil bežne veci jednoduchými nalepovacími očami a vznikol celkom humorný výsledok :)

Držiak na papierové utierky na záchode

Automat na vodu

Tak toto je môj september. Ako som písala na začiatku, musím sa naučiť fotiť všetko čo sa okolo mňa deje, lebo veľa vecí mi uniklo a tak neviem o nich písať. Ale sľubujem, že urobím všetko pre to, aby som zachytila všetko podstatné...ale aj nepodstatné :)

A hlavne...Aďka, ďakujem za inšpiráciu :)

Zuzana

2 komentáre:

  1. No, Zuzko, tleskám! Tak rozsáhlý příspěvek si za ty roky snad neměla!
    Ráda jsem se podívala, jaké bylo to tvé září!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Zuzko, já si u ostatních moc ráda čtu a prohlížím takovéhle přehledy měsíce. U sebe si to nedovedu moc představit, určitě bych věčně zapomínala na to focení. Tak se těším na další Tvoji rekapitulaci, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovedaťOdstrániť