Stránky

štvrtok 27. apríla 2017

Vytvorme si ATC, časť 1

O ATC kartičkách toho už bolo napísané, povedané aj natočené....Napriek tomu som sa rozhodla napísať článok(y) o tvorbe týchto krásnych mini obrazov a aj preto, že dostávam často otázky okolo týchto kartičiek...čo som použila, ako som to robila, čo mám použiť na to či ono...

Teší ma, že veľa žien na SK a ČR prepadlo tejto záľube a to, že je si z čoho vyberať sa môžete presvedčiť na rôznych  FB stránkach.

Samozrejme, všetko čo tu budem písať je z môjho subjektívneho pohľadu... Nikoho do ničoho  nenútim, pretože každý má ten svoj vkus a možnosti. No niekedy je možné aj z takéhoto článku sa nakopnúť, inšpirovať a vyskúšať niečo iné : )

Tiež sa len učím, študujem, pozerám videá a následne skúšam čo som si naštudovala... Nie je to vždy jednoduché, niekedy trvá dlhšie, kým prídem na to, ako „na to“ :) niekedy to ide ako po masle. 
No snažím sa, aby každé moje ATC malo výpovednú hodnotu, aby nový majiteľ kartičky po chytení do ruky ju vedel obzrieť, omakať, a možno aj ovoňať : )) a povedať si, dala si záležať, je to pekné. Nezabúdajte, každé ATC vás prezentuje :)

Aby články neboli zbytočne dlhé, rozdelím ich na niekoľko častí:

Z čoho by sa mala ATC kartička skladať
Nebojte sa vrstvenia
Farbenie
Dekorácie
Dokončenie

a dnes si povieme o 

Z čoho by sa mala ATC kartička skladať

ATC - Artist Trading Cards 

Je jasné, že každá ATC kartička má svoj rozmer -  8,9×6,4cm

To je jediná podmienka, ktorá musí byť vždy splnená
Ostatné je vždy individuálne a to – téma alebo čo sa na kartičku použije.

Ja si vždy vopred nastrihám základ kartičiek, kľudne aj viac kusov. Potom už len vyťahujem  potrebný počet papierov. Na základ používam rôzne papiere. Napr. výkres, papiere, ktoré sa mi až tak nepáčia a viem, že by som ich nepoužila alebo aj foto papier. Potom sú aj špeciálne papiere, napr. na techniku „enkaustika“, alebo „watercolor paper“. Ale dajú sa kúpiť priamo ATC kartičky, ktoré sú už nastrihané.


Pod každý základ dávam vždy hrubší papier. Tieto hrubšie papiere získavam z rôznych krabíc, napr. od cereálií, z rôznych oblečení, z rôznych jedál – pizza, mrazené jedlá.... no proste čokoľvek čo má krabicový pôvod, ale nie je to tá vlnovkatá krabica. Sama by som si nenazbierala toľko krabíc, to je jasné, tak som poprosila kolegov v práci, aby mi ich odkladali. Niekedy to u mňa na stole vyzeralo ako separovaný odpad papierov : )))) Pekne ich odkladám a potom samozrejme nastrihávam na rovnaký rozmer ako majú ATC kartičky.


Ako posledná vec, čo sa na kartičky dáva, je spodná časť. Táto spodná časť by mala obsahovať informácie o samotnej kartičke. A to: kto ju vyrobil, aká je téma, nejaký kontakt na tvorcu, dátum a koľká kartička je to z celkového počtu kartičiek. Táto spodná časť sa väčšinou vytlačí na zvlášť papier (stačí kancelársky) a následne sa podľa potreby vypĺňa a lepí na samotnú kartičku.


Prosím, dajte mi spätnú informáciu, či vám to nejako pomohlo, alebo sa ma pýtajte kľudne tu v komentári alebo aj napr. mailom.

Zajtra bude ďalšia časť: Nebojte sa vrstvenia

Ďakujem
Zuzana

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára