Stránky

nedeľa 7. mája 2023

Môj apríl

Apríl bol v práci dosť hektický...a tak som toho nestihla vo svojom súkromnom živote veľa. Tak sa aspoň podelím s tým čo mám :)

KNIHY

V apríli som prečítala len jednu knihu...akože hanba veľká. Ale kniha stála za to. Je to kniha o Alžbete Bátoriovej....a je veeeeeľmi zaujímavá. Je to iný pohľad na to, ako ju vykreslili vtedajší ľudia...Vlastne by sa to dalo premietnuť aj do dnešných časov...nič sa na tom nezmenilo, že ľudia niečo vidia, ale podajú to skrášlením a pridaním nových "dôležitých" informácii a tieto "dôležité" informácie sa ústnym podaním nabaľujú a v zásade sa menia. Knihu odporúčam.


Kúpila som si aj jednu novú knihu...tú mám teraz rozčítanú. Je tiež od Michaeli Hajdukovej a volá sa ZlatovlaSSka. Zatiaľ som len na začiatku....ale veľmi sa teším na ňu. Ako sa poznám, určite preplačem celú knihu...

VÝLET

Tento mesiac, keďže bola Veľká noc...sme mali viac času a mohli sme vybehnúť na výlety. 

Prvý výlet sme absolvovali na Veľký piatok...keďže u nás bol sviatok tak sme vybehli do Maďarska. Cieľ bol Ostrihom (Esztergom). Je to krásne miesto, ktoré leží na rieke Dunaj, priamo na hranici so Slovenskom. Na slovenskej strane Dunaja sa oproti Ostrihomu nachádza mesto Štúrovo.




A v pondelok sme vybehli opäť do Maďarska, tento krát do mesta Tata. Tata je mesto v severozápadnom Maďarsku a leží 9 km od mesta Tatabánya. 
Pôvodne sme sa tu chceli len tak na chvíľku zastaviť a ísť ďalej...ale tak sa nám to miesto zapáčilo, že sme ostali na celý deň. 





ZÁHRADA

V záhradke už máme posadené nejaké tie zázraky. Zemiaky, petržlen, kukurica, hrášok...všetko to je už v zemi teraz sa už len modliť, aby aspoň niečo vyšlo.

V skleníku mám tiež čo to posadené, ale teším sa z týchto karelábov lebo každým dňom sú krajšie a krajšie.


V mojej okrasne časti to začína trocha kvitnúť. Ešte ju nemám tak dokončenú ako by som chcel, ale aj to bude :)


VARENIE/PEČENIE

Zato túto dobrôtku som piekla 2x :) tak nám chutila. Video recept nájdete TU.


RADOSTI

Tento mesiac som si tiež urobila radosť....a to nákupom týchto skvelých pečiatok. Už s nimi aj tvorím a teším sa na nové a nové pohľadnice, ktoré s nimi vyčarujem :)


Zuzana

1 komentár:

  1. Zuzko, ráda jsem se podívala na tvůj uplynulý měsíc. Moc hezké výlety, a tu citronovou buchtu určitě vyzkouším.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovedaťOdstrániť