Stránky

pondelok 16. augusta 2021

Skladaná pohľadnica

 Mám rada netradičné pohľadnice...a tak som vám urobila jednu, ktorú je možné použiť aj ako album.




Na začiatku je potrebné z A4 urobiť štvorec. Pre túto pohľadnicu je potrebné urobiť 4 ks. Ja som použila na tento základ kraft papiere.


Každý papier treba prehnúť na polovičku, potom otočiť a opäť prehnúť na polovičku. Vzniknú akoby 4 štvorce. Na to, aby prehnutie dobre držalo, som použila knihársku kosť.


Podľa obrázka treba vystrihnúť jeden zo štvorcov tak, že na jednej strane ponecháte cca 1 cm široký pásik. Tento pásik bude neskôr slúžiť na zalepenie jedného takéhoto štvorcového dielu. 

Na tej časti štvorca, kde ostal nevystrihnutý pásik, treba diagonálne ohnúť papier.


Takto vznikne základ jedného štvorca...


Každý takýto základ si môžete ozdobiť podľa vkusu. Ja som použila na to papier zo sady Pierścień i róża. Vystrihla som si 3ks papiera s rozmerom 10x10 cm s tým, že 1ks som si ešte prestrihla diagonálne. Je to preto, aby sa mi to pri ohybe lepšie skladalo.


Takto to potom vyzerá keď je na každý diel nalepený papier. Tu môžete ...ak to budete robiť ako album nalepiť aj fotografie. Na lepenie je dobré použiť tekuté lepidlo, pretože si môžete papier ešte „doštelovať“ a zarovnať ako ho potrebujete. 


Ďalší krok je ozdobenie jednotlivých častí. Na dozdobenie som použila papiere z už spomínanej sady papierov Pierścień i róża. Vystrihla som si kruhy pomocou šablón a tie som ešte vložila do embosovacej šablóny, aby to dostalo 3D efekt. Vystrihla som si rôzne motýle a nalepila som. 


Keď je každý kus štvorca ozdobený, začne sa posledná fáza a to lepenie do finálnej podoby. Treba si poskladať štvorec podľa obrázka:


A potom s tým pásikom papiera, ktorý ostal pri prvom strihaní si ten celý štvorec zalepíme do jedného celku. 


Toto lepenie urobíme s každým kúskom jednotlivých štvorcov. 


A ako posledné lepenie je zlepenie jednotlivých štvorcov na seba. Vždy nech je na vrchu vidieť spodný pásik, ktorým sme štvorce zlepovali.


A je hotovo...:)
Aby sa nám pohľadnica neotvárala, môžeme prilepiť stuhu a na vrch nalepiť ozdobný papier aby sa stuha zakryla a vlastne si s tým ozdobíme aj celú pohľadnicu.

Aby bolo jasné, na čo bola pohľadnica vytvorená (alebo album), použijeme pečiatku, ja som použila Tie najkrajšie narodeniny.



1 komentár:

  1. Zuzi, zdravím. Opět paráda. Já mám taky ráda nějak neobvyklé pohlednice - různě poskládané, plastické... Ty zajímavé jsem si schovávala, když jsem nějakou dostala. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovedaťOdstrániť