Stránky

pondelok 28. mája 2018

Veľa inšpirácií s jednými farbami

Poďte sa inšpirovať krásnymi farbami Tim Holtz® Distress Inks.


Zafarbenie stužiek, gázy alebo iných tkanín

Poznáte to, máte biele stužky a zrovna potrebujete inú farbu… ľahká pomoc, stačí vám na to:

- Kúsky stúh (alebo iných tkanín – postup je vždy rovnaký)
- Farby Distress ink
- Priesvitné malé igelitové vrecúška
- Čistá voda, najlepšie v rozprašovači
- Pinzeta – na chytanie farbenej tkaniny, alebo rukavice, aj tie čo používate na farbenie vlasov :)
- Horkovzdušná pištoľ – na usušenie



Do igelitového vrecúška vložte potrebnú tkaninu, nastriekajte na ňu párkrát vodu z rozprašovača a nakvapkajte 1-2 kvapky farby Destress Ink. Uzavrite sáčok a mačkajte, šuchajte, trite a mixujte :) Keď sa vám bude zdať, že farba nie je všade, nebojte sa nastriekať vodu. Alebo ak sa vám zdá, že je málo farby, kľudne pridajte. Vyberte tkaninu zo sáčika – použite napr. pinzetu, alebo rukavice, a vysušte. Samozrejme, že nemusíte použiť sáčik, môžete to robiť aj bez neho na stole, ale myslite na to, že farby farbia :) a nebude to taká čistá práca ako pri sáčiku.


A tu je výsledok zafarbenia mojich troch tkanín. Na vrchu každého obrázka je pôvodná farba. Na spodku je po použití farby.


Pracovný názov – mramorovanie

Tento postup som nazvala “mramorovanie”, pretože sa farby prelínajú jedna cez druhú a vytvárajú zaujímavé efekty. 

Čo budeme potrebovať na tento postup:

- Farby Distress ink 
- Podložku, najlepšie takú ktorá nevpíja farbu – sklo, fóliu
- Vodu v spreji
- Papier – ja som použila obyčajný výkres a watercolor papier. Podľa celkového vzhľadu papiera sa mne osobne viac páčil papier - watercolor paper.
- Horkovzdušná pištoľ – na usušenie


Na podložku si nastriekam riadne vody z rozprašovača…nešetrite. Na túto vodu nakvapkám pár kvapiek rôznych odtieňov farieb Distess Ink. Vezmem potrebný kus papiera a jemne ním prejdem po zmesy vody a farby. Voda spôsoby rozotretie farieb, čiže to moje “mramorovanie” a ukáže sa vzor na papieri. Papierom prechádzam toľkokrát, koľkokrát potrebujem – či chcem len kúsok zafarbiť, alebo chcem aby bola farba po celom papieri. Potom vezmem horkovzdušnú pištoľ a poriadne presuším.
A tu je výsledok zafarbenia papierov kde som vždy použila dve farby. Na prvých dvoch fotografiách je watercolor papier, na poslednom je výkres. 


Tretí postup – pečiatkovanie

Och krásny postup! Človek by ani nepovedal ako málo stačí na to, aby vznikli pekne farebné obrázky.

Čo budeme potrebovať:

- Farby Distress ink
- Detské vlhčené utierky – normálne tie čo sa používajú na utieranie detských prdeliek :)
- Akúkoľvek pečiatku
- Akrylový blok
- Papier kde pečiatku použijeme
- Razítkovaciu podušku čiernu – nemusí byť, ďalej uvidíte prečo


Na vlhčenú utierku nakvapkajte kombináciu akýchkoľvek farieb. Podľa ľubovôle, sem-tam…kade-tade :)


Pečiatku na akrylovom bloku položte na farby.


A takto zafarbenú pečiatku preneste na papier. Už teraz je vidieť cez akrylový blok, ako krásne žiaria všetky tie farby…


Tadáááá, krásny farebný motýľ je na svete. 


Teraz ho kľudne môžete nechať tak ako je, ale ja som ešte vyskúšala použiť klasickú čiernu podušku, aby som zvýraznila kontúru motýľa.


Troška sa mi to nepodarilo presne trafiť, ale to nevadí, ja to aj tak budem vystrihovať a tam to vadiť nebude. TIP: Ak teda budete používať aj kontúrovaciu poduškovú farbu, treba dávať na to pozor, aby ste sa trafili :) Alebo je dobré použiť na to pomôcku na presné prečiatkovanie.


Tu je ešte pár iných pečiatok…a jedna kde kontúra nie je…


Vyfarbovanie pečiatky

Táto technika je tak ľahká, že sa budete pýtať sami seba, prečo ste to ešte nevyskúšali. 

Čo budeme potrebovať:

- Farby Distress ink
- Pečiatku
- Akrylový blok
- Čiernu podušku – vodeodolnú
- Štetec klasický
- Vodný štetec
- Niečo kde nakvapkáte farbu


Postup je jednoduchý. Treba si oraziť pečiatku na papier – ja som použila watercolor papier. Razítkovaciu podušku treba použiť takú, ktorá je vodeodolná, aby sa nám pri práci nerozpíjala farba.
Stačí jedna kvapka farby a vodný štetec, a môže sa maľovať.


Tu je vyfarbený obrázok len vodným štetcom.


Tu som použila obyčajný štetec na dodanie farieb a zvýraznenie niektorých častí pečiatky.


Vytvorenie vlastnej farby v spreji

Nie je nič ľahšie ako namiešať si vlastnú farbu v spreji. Takýto sprej je možné použiť na mixed media techniky, ale aj pri vytváraní pohľadníc alebo veľmi obľúbených ATC kartičiek napr. ako podkladový vzor.

Čo budeme potrebovať:

- Farby Distress ink
- Rozpračovač – akejkoľvek veľkosti, aký doma máte
- Vodu

Do rozprašovača treba naliať vodu a nakvapkať pár kvapiek farby. Zatrepať, nastriekať.


Mám dve ukážky papierov, kde som použila takto vyrobený sprej. Na jeden papier som naniesla gesso, na druhý nie. Zvláštne je, že som použila jednu farbu (ground espresso) a keď som to nastriekala na gessom ošetrený papier, zrazu som tam mala aj fialovú :)... Takže dva v jednom, paráda!


Tvoríme s penou na holenie

Áno, dobre čítate... pena na holenie nemusí slúžiť len na holenie, ale aj na tvorenie :) je to veľká sranda...a funguje to! :)

Čo budeme potrebovať:

- Farby Distress ink
- Najlacnejšiu penu na holenie akú nájdete 
- Papier 
- Nejakú nádobku, do ktorej penu nastriekate. Nech to, ale nemá veľké okraje, aby ste vedeli s papierom dobre manipulovať.


Do nádobky nastriekajte penu na holenie. Nezabudnite ju pred použitím riadne zatrepať. Vezmite farby Distress ink podľa chuti a nakvapkajte pár kvapiek na penu.


Môžete farby premiešať. Položte papier na penu a trocha pritlačte. Vezmite papier z peny a nechajte 1-2 min. pôsobiť. Potom kuchynskou utierkou zotrite všetku penu a vznikne vám takáto krása... a viete čo, voní to ako môj otec :) a možno aj váš... ten tiež používal takúto penu na holenie.
Ja som pri týchto papieroch farby nemiešala, ale papier som ťahala v pene.


Maľovanie s vodným štetcom s pomocou horúceho embosingu

Maľovanie vodným štetcom je veľmi jednoduchá záležitosť. A má veľmi efektný výsledok. Hlavne keď sa použije horúce embosovanie. Veď posúdte sami.

Čo budeme potrebovať:

- Farby Distress ink
- Pečiatku
- Embosovací prášok čistý
- Embosovaciu podušku
- Horkovzdušnú pištoľ


Na papier si nanesiem pečiatku pomocou embosovacej podušky – pomalšie schne. Nasypem embosovací čistý prášok a pomocou horkovzdušnej pištole vyembosujem vzor pečiatky.


Potom vezmem farbu, kvapnem jednu malú slzičku do nádobky a pomocou vodného štetca nanášam na papier kde mám vyembosovaný vzor. Ja som použila tri farby, ktoré na seba nadväzujú.


Použitie šablóny na zafarbený papier

Jednoduchý postup na zobrazenie šablóny na zafarbenom papieri.

Čo budeme potrebovať:

- Zafarbený papier farbami Distress ink
- Šablónu
- Detské vlhčené utierky


Položím šablónu na zafarbený papier, a pomocou vlhčenej utierky „zmývam“ farbu. Tadááá:


A ako som použila všetok ten krásny materiál čo som vám tu ukázala? Pozrite:




Majte sa krásne
Zuzana

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára